slotverslag - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van fredgertrude - WaarBenJij.nu slotverslag - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van fredgertrude - WaarBenJij.nu

slotverslag

Blijf op de hoogte en volg fredgertrude

06 September 2013 | Verenigde Staten, Cocoa Beach

Maandag 2 september

Na onze nachtrust ,is de boot aangelegd bij de haven van de hoofdstad van de Bahama’s,namelijk Nassau.
De meeste bewoners van de 500 eilanden wonen op Nassau.
Als we van boord gaan, gaan we op onderzoek wat we hier zouden kunnen doen.Je kunt dit ook door de cruise rederij laten doen,maar deze prijzen zijn echt over de top.
Als we de plattegrond van het eiland bekijken worden we door meerdere proppers aangeklampt om bij hun een 2 uur durende tour te doen.
Fred dingt natuurlijk nog wat van de prijs af.Zo gaan we in een airconditioned busje met 4 amerikanen een sightseeing doen van een stukje eiland.
We zien de historische bouwwerken,de huizen van de middel en superklasse en de arme buitenwijken. We stoppen bij een fruitkraampje met lokaal fruit. We hebben een half uur de tijd om een van de oude forten te bekijken. Deze zijn gebouwd door de Engelsen. Tot 1973 was de Bahama’s van Groot Britannie. Dit jaar vieren zie op de Bahama’s hun 40 jarige onafhankelijkheid.
Bij een van deze forten zien we een ,door slaven uitgehouwen trap tussen het strand en het fort.Erg indrukwekkend.Tenslotte worden we naar Paradise Island gebracht om een blik te werpen op een disneyachtig gebouw met een gigantisch casino,een super aquapark,en een 25 verdiepingen tellend hotel.
Het lijkt voor ons op Las vegas.Een nagemaakte werkelijkheid.
We mogen hier niet verblijven want daar moet je 125 dollar voor betalen.We mogen er alleen maar naar kijken.
Tenslotte worden we weer bij de haven afgezet. Fred gaat voor een half uur in een cybercafe de foto’s en ons reisverslag op het web plaatsen.
Daarna nog even zwemmen bij een lokaal strandje?Toch niet ,want we krijgen een gigantische bui. De straten staan blank en fungeren als afwatering. Ze veranderen in snelstromende rivieren.
Na 20 minuten is de bui weer over.
Rond 15.00 uur zijn we weer terug op de boot en gaan relaxen.
Bij binnenkomst moeten we ons als gebruikelijk identificeren. Tevens gaan de tassen door een scanner. Gisteren had ik een fles Vodka in flesjes gedaan, die moeiteloos door de scanner gingen. Vandaag wordt mijn fles wijn er genadeloos uitgehaald. ( de prijzen op de boot ligger hoger dan in een berghut ! ) Happie eten,drinken,in de jacuzzi ,dineren. ’s Avonds bekijken we een Amerikaanse spelshow,en luisteren in de karaokebar naar “talenten” .

Dindsdag 3 september dag 59

Als we ’s morgens de gordijnen open doen,zie we dat we al bij onze bestemming zijn beland.We verblijven vandaag een dag op een onbewoond eiland,dat eigendom is van de Holland America Line. Als deze rederij het eiland niet gebruikt, kunnen andere cruiseboten hier aanmeren.
Half Moon cay heeft een haventje dat direct naast de faciliteiten van het eiland ligt.
De cruiseboot ligt geankerd op 5 minuten varen van deze haven en we worden met tenders naar de haven gebracht.
Het is inderdaad een bountyeiland.Het toppunt van vakantie.
We hebben nog nooit zulk fijn en wit zand gezien en gevoeld.En het water is hier superhelder.
Met de snorkels in de aanslag gaan we het onderwaterwereldje bekijken.
Vanwege de afwezigheid van flinke rotstpartijen is het aantal soorten vis beduidend minder dan in Freeport. Maar daarentegen is het zicht prachtig.We zwemmen door hele scholen vis.
Het is ook heerlijk rustig onder water.
Zo verloopt onze dag een beetje: snorkelen,strandwandeling, zwemmen en... ook hier kunnen we eten. Er is een bbq van de cruiseboot op het strand!
Het laatste uurtje zoeken we de schaduw op en raken we in gesprek met een amerikaan uit Philadelphia. Hij probeert zijn staat enigszins te promoten voor een bezoek,maar komt niet veel verder dan de vele casino’s en het verblijf van Donald Trump, welke we moeten aandoen.
Om 16.00 uur zijn we weer door een van de tenders teruggebracht naar ons cruiseschip.
Even heerlijk douchen en al het fijne zand wegspoelen.[ ik schrijf dit gedeelte de volgende dag bij het zwembad,maar na 3 x zwemmen en spoelen,zit er nog steeds fijn zand in mijn bikini]
In de karaokebar bekijkt Fred welk nummer hij zou kunnen zingen. Het probleem is dat hij moeite heeft met de tekstplaatsing.
Wie weet morgen!!!
Slaap lekker.

Woensdag 4 september

Vandaag alleen maar een grote vaartocht om morgenochtend weer in de haven aan te kunnen leggen.
Dus tempo doeloe.
Er is hier een bibliotheek aan boord,waar Fred een boek leent met korte verhalen.
Ik lees een boek op de laptop.Dit leest niet echt prettig,want bij teveel licht zie je weinig.
We zoeken een plekje op het lidodek bij het zwembad.Het weer is erg benauwd.Af en toe bewolkt,maar de plakkerigheid blijft.Rondom het zwembad worden we door een animatieteam vermaakt met allerlei spelletjes en muziek.Bij het buffet kun je je te goed doen aan hamburgers,hotdogs,patat, ijsjes,vers fruit,pizza’s,noem het maar op.
Als we naar het achterdek gaan komt de rust je tegemoet.Het dek heet niet voor niets Serenity!
Met uitzicht op zee,lezen we nog wat en springen we voor even in de jacuzzi.
Om 15.00 uur gaan we naar de Starlightbar,waar gekaraokeed wordt.Fred brengt “Everything” van Michael Bubble ten gehore.Na ons drankje relaxen we in onze stateroom om daarna weer fris aan het diner te beginnen.
De kilo’s vliegen eraan.
In de avond is er een dans/zang show met als thema de liedjes van o.a de Beatles en de Rollng Stones. Erg leuk en flitsend.
Daarna geluisterd naar een comedian,

Donderdag 5 september dag 61

Vandaag gaan we in de ochtend van het schip af.
Dit gaat volgens een strak schema,wat ons op een van de zenders op onze televisie uitgebreid wordt uitgelegd.We krijgen het een aantal keren te horen via de intercom en... een A4tje is gisteren op onze kamer bezorgd met eveneens de gang van zaken.
Kortom... na een ontbijjtje van het buffet pakken we onze koffers en via de lobby staan we rond half 9 in de rij om van boord te kunnen,
Eenmaal aan vaste wal,moeten we met 2 roltrappen naar de begane grond. Fred heeft onze 2 koffers en de instructie van de Amerikaanse medewerker is duidelijk: Er mag maar 1 persoon tegelijk op de roltrap!!! Fred voelt zich betutteld. Maar dat wordt nog erger als de volgende medewerker bij de tweede roltrap Fred instrueert plaats te nemen in de lift. For your own safety,sir!!!! You need a free hand to use the staircase!!!!
Enfin... we zijn dus zeeer veilig in de haven aangekomen.
Per transportbusje gaan we naar het kantoor van Alamo,die voor ons het mooie zwarte Toyota Camry klaar heeft staan.
Onze laatste overnachting is in een Best Western hotel aan het strand van Cocoabeach.
We doen wederom rustig aan.
Dat wordt weer wennen aan de hectiek in Nederland,

Vrijdag 6 september De laatste dag.

Na een check via internet over onze vlucht is het dan toch echt zo...... Die check is wel nodig , want op het nieuws blijk er een heftig onweer boven Orlando te zitten en via Puerto Rica komt orkaan Gabriela eraan !!

Lieve mensen we komen eraan!!!
Van Orlando,via Detroit zal ons KLM vliegtuig op zaterdagochtend landen op Schiphol,
Dank jullie wel voor de leuke berichtjes die jullie geschreven hebben op onze site,
Tot gauw!!!

• 06 September 2013 - 15:18